

Dr. Tatiana Diebold
Wissenschaftliche Assistentin Abteilung Bildung und Schule
Profil
Publikationen
Diebold, T., & Perren, S. (2022). Toddlers’ peer engagement in Swiss childcare: contribution
of individual and contextual characteristics.
European Journal of Psychology of Education: A Journal of Education and Development
,
37
(3), 627–648. https://doi.org/10.1007/s10212-021-00552-2
Diebold, T., & Perren, S. (2020). The impact of childcare-group situational age composition
on caregiver-child interactions.
European Journal of Developmental Psychology
,
17
(4), 598–615. https://doi.org/10.1080/17405629.2019.1699050
Perren, S., & Diebold, T. (2017). Soziale Kompetenzen sind bedeutsam für gelingende
Peerbeziehungen und Wohlbefinden in der Kindertagesstätte.
Frühe Kindheit: Die ersten sechs Jahre
,
2
, 30–38. https://liga-kind.de/zeitschrift_info/